06 de setembre, 2008

vaig rellegir la noticia

em va recordar a la cançó d'en Sabina
a la sombra de un león
“desapareix quan volava lligat a 1000 globus”
en un requadre, sense importància, en un racó,
no explicava gaire més.

Volia saber més,
peró no vaig aconseguir-ho
que se'n deuria fer d'aquell home?
no deixava d'ésser simpàtic.

Que ens pot moure a fer coses de dibuixos animats?
més d'una segur que hem imitat a Mary Poppins
i els més agosarats,
han tractat de fer el vol de Superman.

Era un capellà brasiler
volia recolzar espiritualment,
a camioners de l'estat on vivia.
I, de passada, batre el record de permanència a l'aire.

El vent, va desviar la seva trajectòria,
es va perdre mar endins.
Anava amb GPS, però no sabia fer-lo funcionar.
Per telefon va demanar que li ensenyessin
però es va quedar sense bateria al mòbil,
no es va recordar de carregar-la.

Anaven quedant globus desinflats per l'oceà.
Era l'únic rastre.

Van trobar-lo dos mesos més tard,
surant en el mar.
Encara duia lligats alguns d'aquells globus
d'aquells de colors, d'aquells de festa,
aquells que tan agraden als nens.

dolors
6 setembre 2008

volví a leer la noticia, me recordó a una canción de Sabina, a la sombra de un león, “desaparece cuando volaba atado a 1000 globos”, en un recuadro, sin importancia, en un rincon, no decia nada más. Queria saber más, pero no lo conseguí, que se habría hecho de aquel hombre? me parecia simpatico. Que es lo que nos mueve a hacer cosas de dibujos animados?, más de una seguro que hemos imitado a Mary Poppins, y los más atrevidos, intentando volar como Superman. Era un cura brasileño, queria dar apoyo espiritual, a camioneros del estado donde residia. Intentando lograr el record de permanencia en el aire. El viento desvió su trayectoria, se perdió mar adentro. Llevaba GPS pero no sabia como funcionaba. Por telefono, pidió que le ayudaran a usarlo, pero se quedó sin bateria en el movil, no se acordó de cargarlo. Iba dejando globos desinchados por el oceano. Ese fue el único rastro. Lo encontraron dos meses más tarde, flotando en el mar. Todavia iba atado a alguno de esos globos, de esos que son de colores, que son de fiesta, de esos que tanto gustan a los niños.

21 comentaris:

horabaixa ha dit...

http://www.youtube.com/watch?v=PdvekfKv86M

podeu escoltar la cançó, preciosa la versió d'Ana Belen al Youtube.

i sobretot,

“...gracias por haber venido a abrigarme el corazón....”

mas de mi que de... lirio ha dit...

Jo! Emoción y tristeza es lo que me ha provocado tu post de hoy... dormiré con la imagen de aquel hombre que soñó volar.
Besos desde mi alma

Striper ha dit...

Sabia la noticia pero no que l'havien trobat.

Rita ha dit...

Esperem que la seva acció hagi servit d'alguna cosa. Ell per si de cas, ja era a prop del cel :-) M'ha agradat la història.

Anònim ha dit...

Uf... la cançó és preciosa i adequada al post, el que ens dius és... diu molt de tu, fan falta persones amb cor i per aquest món se'n troben, com és la vida quins cops amagats que té eh.

Assumpta ha dit...

Ostres! No coneixia la notícia i la veritat és que m'ha deixat amb una sensació trista... trista i estranya, no sabria definir-ho... em sento com "agraida" a aquest home que va voler fer una cosa bona...

poca luz ha dit...

...te escribo el comment "a la sombra del un león".
Es la segunda vez que la escucho en menos de un día (ayer me habia dado un buen paseo por algunas canciones de ana belén). Esta en concreto me despierta una enorme sensación de nostalgia y ternura.

Y me quedo pensando que debería haber alguna palabra que mezclara ambos sentimientos. Si se te ocurre alguna no dejes de decirmela.
La noticia, he de admitir que me provocó una media sonrisa ..esa que me hace sentir que aún queda(mos) algunos locos sueltos...en este caso también cura (bueno...nadie es perfecto :)
Yo también la seguí y su desenlace me rompió el alma.

Tu post, una belleza. Me ha dejado el corazón un tanto abatido...un tanto esperanzado, un tanto triste.

"...y chocó contra el banco central
...y chocó contra el banco central"

Un abrazo.

...lo siento, cada vez que escribo con música de fondo se me pone el tonto subido (suspiro).

dintel ha dit...

No me gusta volar, nada.

AmetS ha dit...

Hay gente que se juega la vida por sus principios.

Queria agradecerte tus ultimos comentarios en mi blog,creeme que me han ayudado mucho.

Musu asko.

Praxis ha dit...

Que deuria ser, solidaritat?, intrepidesa?, innocència?, innovació?, un somni?, pode una mica de tot plegat. Jo tampoc coneixia la noticia. Ostres, es que trobes unes coses que deu ni do ehhhh.

La canço de l'Ana Belen molt ben encertada.

Petons!!!

Alma ser ha dit...

Deuries de recopilar-los i publicar-los,afegiries naturalitat i poemàtica narrativa en un camp escrit que avui en dia es massa superficial.Divina com sempre.salutacions

M.TeReSa ha dit...

De vegades les heroicitats no tenen un final feliç, jo havia sentit a parlar d´aquest home però desconeixia el final i el lamento.
Gracies per acostarnos humanitats com aquestes.
Una abraçada i molts petons.

microvilli ha dit...

Hola horabaixa!

Increible! Vas a perdonar mi falta de conocimiento pero no conocía la noticia,me informaré. Lo que si es cierto, es que me he quedado con un sabor agridulce tras leer tu esctito.Dulce,por como cuentas toda una desgracia y casi se intuye una sonrisa en mis labios; agria,por la tristeza que me queda al comprobar nuevamente cómo grandes esfuerzos de personas a pie no tienen eco en la sociedad!
Un beso fuerte.

Anònim ha dit...

Holaaa, se que no me esperabas!:D
Siempre me fascinaron las locuras sanas, y la capacidad de cada cabeza a realizar incoherencias.
Me gusto este post, analizaste la noticia de manera curiosa, me sentí más de una vez niña y recorde cuando me fascinaba leyendo libros y viendo "pelis" la casi imposible ( nada es imposible...) capacidad de poder volar...
Un bsote! me recuperé de esas ganas de leerte que tenia.

Hasta más ver, horabaixa!

matrioska_verde ha dit...

En este caso, sin duda alguna, lo que movió a este hombre y lo que mueve a todos los hombres, creo yo, es la fe. Fe religiosa, fe en un sueño… ¡Que pena que no lo hubiera conseguido!
Bicos,

robadestiu ha dit...

ahir ho vaig llegir i vaig ser incapaç d'escriure. Avui escric, però no sé què dir. Em sembla una història trista... potser sóc jo que no sóc capaç de veure el somni i els globus de colors...

peponita y venus ha dit...

La verdad que a la hora de coleccionar sueños o cosas pendientes puedes tener una lista que no sabes cuándo acaba y cuando decidimos enfrentarnos con gusto a uno de ellos sin miedo, tan sólo con un "¿por qué no?" lo que menos esperas es un final tan triste. Escucharé la canción. Un beso

Anònim ha dit...

i de quantes coses fetes per causes nobles i justes no ens enterem!!!

una llastima que avui en dia passin coses com aquesta...havent els avenços tecnològics que hi ha!

tonets!

pluja ha dit...

recordo que vaig seguir aquesta història des del principi. Un dia vaig llegir el que volia fer aquest capellà i em va semblar una bogeria. Una gesta d'aquestes carcaterístiques s'ha de fer molt preparada per evitar perdre-hi la vida i aquest home no ho duia massa ben organitzat. Al final, malauradament, va passar el que em temia des d'un bon principi. L'home va desparaèixer i va morir. És molt trist morir per una insconsciència, i coses com aquestes ens haurien de fer reflexionar a tots plegats.

M. J. Verdú ha dit...

T'he deixat una rosa d'agraïment al meu blog

yraya ha dit...

Triste desenlace, pero... por buscar algo positivo, pienso que por algún momento, se debió de sentir libre.
Una abraçada