07 de maig, 2008

al costat d’un contenidor d’escombraries

hi havia un tros de fusta blanca, amb forma de quadrat,
en veure’l ràpidament es va posar en marxa la imaginació.
Al igual que un captaire recull coses que els demés llencen i amb la mirada inquisidora de gent que per allà passejava, marxo cap a casa amb aquell tros de fusta sota el braç.
De moment va quedar aturat al menjador, arrepenjat en una cadira esperant un moment d’inspiració.
Dies i dies en espera.... Tot segueix al mateix lloc.
Per fi, ja està, ja sé què dibuixar !!!
Buscava alguna cosa amb molt de color, alegre. I darrera la tapa d’un llibre de fonts, està la foto, com si esperés que el triés. Es diu la font del Drac.
Per colorit no serà, tampoc sembla gaire complicat.
L’esbós ja l’he acabat i ha recuperat el lloc del dia que va quedar clavat a la cadira.
Mentre menjo, el tinc de cara i no vegeu quin joc que dóna. Imagino mil maneres de pintar-lo. Amb la paleta a la mà, amb tots els tubs buidats per fer barreges. Pinzells de tota mena.
Veig tots els colors brillants, intensos, llampants i fins i tot, el drac sembla que somrigui. Deu pensar, ja estic ben apanyat !
No sé quan l’acabaré, no tinc presa, ja que per esgarrar-lo sempre estic a temps.
A més, no m’agrada tenir quadres a la paret.
I mentrestant, mai hagués pensat que això de pintar fos tant emocionant.

dolors
7 maig 2008

apoyada en un contenedor de basura, había un trozo de madera blanca, con forma cuadrada, al verlo, rápidamente se puso en marcha la imaginación. Al igual que un mendigo recoge cosas que los demás tiran y con la mirada inquisidora de la gente que paseaba por allá, me fuí a casa con aquel pedazo de madera bajo el brazo. De momento lo aparqué en el comedor, apoyado en una silla esperando un momento de inspiración. Días y días en espera.... todo sigue en el mismo sitio. Por fin, ya está, ya sé que dibujar. Buscaba una cosa con mucho color, alegre. Y detrás de una tapa de un libro de fuentes, como si esperase que lo escogiera, lo ví. Se llama la “font del Drac” (la fuente del dragón). Por colorido no será, tampoco parece muy dificil. El borrador ya está acabado, y ha vuelto al mismo sitio del día que quedo clavado en la silla. Mientras como, lo tengo de cara, y no podeís imaginar el juego que da. Imagino mil maneras de pintarlo. Con la paleta en la mano, con todos los tubos vacios para hacer mezclas. Pinceles de todas médidas. Veo brillar todos los colores, intensos, y, casi parece que el dragón sonrie. Debe pensar, ya estoy bien apañado !!! no se cuando lo acabaré, no tengo prisa, ya que para estropearlo siempre estoy a tiempo. Además, no me gusta tener cuadros en la pared. Y mientras tanto, núnca hubiese imaginado que ésto de pintar fuese tan emocionante

18 comentaris:

aigua ha dit...

Molt bona idea!que ho disfrutis molt! espero que penjaras una foto quan hagis acabat l'obra d'art!

Anònim ha dit...

Hola Dolors.

Hace años me gustaba escribir y reflejar en trozo de papel todo aquello que pensaba y sentía. No sé porqué he perdido esa habilidad y cada vez que me enfrento al frio y blanco papel, me quedo, como vulgarmente se dice " en blanco". Ojalá que leyendo tu precioso blog, al cual me voy aficionando poco a poco, se vaya despertando en mí ese deseo de dejar aflorar mis más íntimos pensamientos.

Antes he leído un comentario que te hacía otra pesona, y la verdad es que al igual que ella pienso que tus relatos tienen algo " mágico", transmiten paz y tranquilidad, son como un pequeño remanso en esta vorágine diaría en la que vivimos. Sigue así, abriendo a los demás, tu corazón y tus sentimientos, como ves, cada vez son más las personas que te quieren leer.

Un besote.

Lacapi

horabaixa ha dit...

Hola Nieves,
Sabes que me alegra muchisimo que me hayas dejado el comentario.
Lo único que necesitas para no quedarte "en blanco" es dejar a un lado cualquier tipo de pudor. Verás como poco a poco te irás soltando.
Y si te atreves con un blog (todo es cuestión de tiempo), quedarás enganchada. Además estaré encantada de leerte.

Tengo la gran suerte de que muchos comentarios son muy halagadores. Supongo que así no me llevan la contraria y evitan verme en plena mutación (verde).
Tu me conoces bien.
Como he dicho en alguna ocasión. El secreto está en rodearse de gente estupenda y maravillosa, entre las cuales estas tú.
Muchas gracias.

....Por cierto, recuerdas aquella caja de madera que me llevé de tu casa (si, esa que parecia un ataud). Está esperando turno. Cuando acabe el dragón, me pongo con ella.

Striper ha dit...

Bona idea i suposo que podrem veure el resultat es que soc curios de mena i be valdra que el penguis aun post no.

M.TeReSa ha dit...

Eiiiiii artistaaa !!!!! ....jo vull veure aquesta obra quan estigui acabada eh???.

Mira que ets inquieta i velluguet tens unes neurones que no paren i no paren, ets un neguit constant i ple d´idees.

Et felicito per la troballa segur que li treuras partit., ahhh i del taud tambe en vull veure el resultat!!!, jiji

Un petonassssssssssss

Jordi Casanovas ha dit...

A can container sempre s'hi troben coses des d'una nevera de gel de la coca cola, cadires, taules... i tot tan barat! ;)

yraya ha dit...

Me encanta la gente que la da valor a las pequeñas cosas, espero verlo cuando lo acabes.
Buen finde.

Alma ser ha dit...

Tus relatos tan frescos ,naturalistas y llenos de vida ,me dan ánimo y esperanzas.me encanta leerte y reelerte.Un saludo

poca luz ha dit...

...una madera junto al contenedor y se disparó tu creatividad.

Imagino tu dibujo y a tí dándole forma y casi agradezco que no ilustres con imágenes (aunque me encantaría verlo), sólo porque de esa forma ocurre como con un buen libro y creamos nuestras propias imágenes.

Me gusta que esto de leerte sea tan emocionante.

Un beso enorme.

poca luz ha dit...

...ops...olvidé comentarte. Hay una página preciosa que conocí gracias a campanita.

http://cafepessoa.blogspot.com/

...su autor es joan pinardell...una belleza.

Un besazo.

horabaixa ha dit...

Hola Nadaq,
He estado de paseo por su galeria de arte, parte de ésta lluviosa tarde. No te equivocas, es preciosa.
Muchas gracias


Por cierto, no quiero desanimar a nadie. Pero lo mio no es la pintura. Lo mio es pintura-ficción.

Alada ha dit...

Hola.. contenta de vore el teu blog. Y agraida per les teves paraules.
Entrare de cuando en cuando, creo que es un blog interesante para poder saborear con calma.
Mi enhorabuena. Saludos

Alada ha dit...

Saludos, encantada de leerte. Precioso blog, para ir entrando y detenidamente, leerte.
Volvere a visitarte.

M. J. Verdú ha dit...

T'he deixat un regalet al meu blog

Anònim ha dit...

de vegades llancem coses a les escombraries que se’ns passen desapercebudes, a vegades les deixem en algun lloc destinades al rebuig de la ment.
Et transmeto la reflexió d’una persona que es pregunta , que passa quan mor un blogger : s’interromp sense més el seu blog amb un silenci inexplicable? i si els familiar ignorar la contrasenya, la conta del usuari, ó la mateixa existència de un blog? , o si finalment i amb una mica de sort, queden els seus articles sepultats a la memòria gegant de un súper ordinador, com si es envies un missatge amb una ampolla llençada al mar amb un futur improbable?”.
Montse

helena ha dit...

Visca el reciclatge!!!

quan acabis fes una foto i penja en un post!!!

Anònim ha dit...

un dia jo també vaig menjar de cara al drac i vaig imaginar de quin color es podria pintar cada petita parcel·la que conforma el dibuix del drac.. espero veure'l quan estigui acabat.. (sònia)

horabaixa ha dit...

Hola Sònia,

No saps quina alegria em dones de veure't per aquí.

Crec que tal i com van de lents aquests temes, trigaràs una miqueta. Crec, igualment, que així és un projecte. Si l'acabo, serà una trista realitat. Prefereixo seguir pensant com l'acabaré.

Total.... no tinc cap pressa.
Un petó i una abraçada molt forta.